tirsdag den 23. marts 2021

Vinterprojekt: Pyntelister

Som en del af et større projekt med opdatering og forskønnelse af salonen faldt vores øjne på nogle meget grimme skader i træværket, som ikke kunne rettes op.


Her fra salonen ses bunden af hovedskottet mod mellemgang/toilet. Jeg har set samme skade på langt de fleste Luffe 37'ere fra samme tid, som jeg har set salgsannoncer på. Måske har træværket ikke været lakeret ordentligt i bunden, hvor vand så har kunnet trække op?



Jeg købte en 180 cm lang mahogni-liste, som jeg med møje og besvær specialtilpassede til de tre steder, jeg ville dække. Der er bare ikke nogen rette vinkler og lige flader i en gammel båd.

Efter tilpasning tog jeg de tre tilpassede lister med hjem i værkstedet til lakering.

Her ses endnu en monteret specialtilpasset pynteliste med fem gange lak på forsiden og tre på bagsiden.

Jeg er tilfreds med resultatet. Men der var også en del arbejde i det. Blandt andet måtte jeg cykle helt ud til Københavns Listefabrik og hente min forudbestilte liste til 140 kroner. (Levering kostede 399!). Listen er 9 mm tyk og sidder ikke i vejen.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar